fredag, juni 08, 2007

Grönsaker - Living Greens

(fortsättning från igår)
..."Living Greens" är en blandnig av näringsrika sädeslag, korsblommiga grönsaker och vattenväxter i pulverform. Den innnehåller sexton ingredienser till exempel broccoli, grönkål, spirulina och havregräs. Växterna har odlats i näringsrik jord eller i ofördärvade vattenmiljöer och utan bekämpningsmedel. De är sedan torkade och gjorda till pulver. Det är alltså bra odlingsförutsättningar och bra tillvarataget vid skörd.
Varje morgon tar jag en tesked och blandar med vatten. Tycker man inte om smaken kan man prova med något annat till som äppeljuice, helst utan socker. Man ska dricka det så snart det är utrört för att få i sig all näring innan den börjar påverkas av de yttre omständigheterna.
Jag äter en hel del vanliga grönsaker också bland annat för att det är gott. Men jag både mår bra och mår bra av att veta att jag får i mig det kroppen behöver genom Living Greens. Då kan jag också välja de grönsaker jag äter i vanlig form mer fritt för allt utöver Living Greens blir som en bonus.
Trevlig helg!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: